PostNL is een bekende naam in Nederland. Opgericht in 1799 heeft het zich ontwikkeld tot een moderne en innovatieve onderneming. Inmiddels verzend het wereldwijd doormiddel van samenwerkingen met andere lokale vervoerders. Het richt zich op zowel post als pakketdiensten.
PostNL had haar focus oorspronkelijk gericht op de postsector. Met de opkomst van e-commerce en de groeiende vraag naar pakketbezorging heeft het haar proces en aanbod drastisch aangepast om te voldoen aan de hedendaagse behoefte.
PostNL is uitermate populair onder de zakelijke e-commerce sector. Met name de pakketdienst dat beschikt over een wereldwijde dekking. Deze dienst wordt ondersteund door talloze distributiecentra en bezorgers verspreid over het hele land. PostNL is daarmee in staat om haar zendingen op een efficiënte en betrouwbare wijze te verzorgen.
PostNL beschikt over verschillende integratiemogelijkheden voor e-commerce platforms. Consumenten kunnen zo bijvoorbeeld een keuze maken op welke pakketpunt ze hun pakket graag willen afhalen. Deze integratie vergemakkelijkt het logistieke proces voor PostNL in een later stadium. Tenslotte beschikt het ook over een uitgebreid trackingsysteem.
Duurzaamheid en PostNL zijn tegenwoordig niet meer te scheiden. Het heeft reeds geïnvesteerd in onder andere elektrische bezorgvoertuigen en zijn nog altijd actief bezig met het reduceren van de CO2 uitstoot in de logistieke processen.
PostNL biedt zakelijke klanten een breed scala aan logistieke oplossingen, waardoor ze kunnen profiteren van een efficiënte en betrouwbare dienstverlening.
Tot op heden hebben wij de samenwerking met PostNL als prettig ervaren. Klanten zijn zeer te spreken over de betrouwbaarheid en snelheid. We beschikken over de nodige technische integraties om ook het inpakproces soepel te laten verlopen.